woensdag 1 oktober 2014

Rozemarijn stekken

Vorige week was ik bij een toffe dame waar ik al eens appels bij was gaan halen... nu mocht haar reuze rozemarijn gesnoeid worden. Ik, grote fan van rozemarijn, daar naartoe! Jaloers was ik op die struik, want bij mij doet ie het niet zo goed... moet hem eigenlijk in volle grond zetten.

Ik had dus gelezen dat je de nog jonge delen, eerder groene stengel, van de rozemarijn kan gebruiken om te stekken, om snel wortelvorming te krijgen.
Maar ik wou het ook met het houterige gedeelte proberen, dan heb je ineens al een groter stuk plant om te vertrekken...

De jonge delen staan mooi te blinken met hun voetjes in de grond aan het venster...


Maar de houterige delen heb ik in water gezet en na een week zijn er al stevige worteltjes te zien! Die staan dus ook te blinken aan het venster :-)



Dat belooft voor verse rozemarijn volgend jaar buiten! JAMMIE! Heb jij al ervaring met stekken nemen? Deze is heel gemakkelijk, dus zeker proberen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten