donderdag 30 oktober 2014

Halloween: 5 budgetvriendelijke DIY tips

Dit jaar had m'n vriend aan z'n dochter even tussendoor beloofd dat we een halloweenfeestje gingen organiseren, met een bbq dan nog wel... Ik wist direct dat het redelijk groots zou opgevat worden en dat er dus werk aan de winkel ging zijn... Het weer voor de bbq hebben we wonderwel mee, want het gaat nog een heerlijke nazomerdag worden terwijl we bijna winter zijn, om zo maar te zeggen :-)

Maar ik was ook niet van plan om er een duur feestje van te maken, dus moeten we creatief uit den hoek komen... wat voor mij niet echt een probleem is :-)
Attributen genoeg merkten we, dus onze ruimte is geweldig aangekleed... die foto's zijn voor later, het moet voor de gasten nog een verrassing blijven hè :-)

Maar enkele dingen om zelf te maken ga ik nu wel prijsgeven. En vooral dingen die direct wel een juiste sfeer meegeven.

1. de theelichtjes van glazen bokalen; de theelicht-spookjes



 verzamel glazen bokalen...ik had er 37 bij elkaar gekregen via buren en vrienden

beschilder ze met witte grondverf of acrylverf (kijk wat je in huis hebt...) ook in andere kleuren kan het, maar dat had ik niet in huis...

en dan schilder je er spook gezichtjes op met zwarte acrylverf in mijn geval, kan ook andere verf zijn
en dan kan het licht er in!

2. een heksenboeketje: zoek een geschikte vaas in je kast, takken met karakter en zwart lint van enige breedte. Je knoopt gewoon de linten aan de takken en schildert witte oogjes met verf


 close up van de vleermuisjes

3. de bezems voor op onze bezemparking: zoek een dikke tak, enkele dunnere wilgentakken, bind de wilgentakken met koord vast aan de dikke tak en versier eventueel met nog wat lint/bloemen voor een feestelijk effect

 de bezemparking :-)

4. een vloerschildering met hogedrukreiniger: wat je vooral nodig hebt is een vuile vloer :-)

 5. een bebloed tafelkleed: oude lakens en ik had nog rode textielverf liggen, dus deze kan ik in principe fixeren voor een volgende halloween of spookfeest



En maak van je halloween een spooky gezellige dag!



6 opmerkingen:

  1. geweldig!!! :-) jammer dat wij er niet geraken... zou ik osman toch niet heel erg pushen??? xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het grote werk heb je nog niet gezien ;-) enkele teasers op fb, maar ik denk dat hij het toch geweldig gaat vinden! Had zelf al niet gedacht dat we er zo ver in zouden gaan met onze decor... lijkt een creapy halloween disco met bbq en hapjes... ge gaat spijt hebben als je de foto's achteraf gaat zien. Onze overbuurvrouw zit nog met een ander feest, en die is zich in alle bochten aan het wringen om er te kunnen zijn :-)

      Verwijderen
    2. heb je nog de mail gestuurd met de teaser, weet niet of jij die had gekregen...

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. dank je :-) misschien heb ik je op wat ideetjes gebracht?

      Verwijderen
    2. ... en LaBee, bedankt voor je "Rheceptuer voor het wegjaegen ende verdryven van uwen rivaelen" ;-)

      Verwijderen