zaterdag 30 augustus 2014

Het begint vorm te krijgen...

De voortuin-moestuin begint meer en meer vorm te krijgen, want ik heb de voorbije week echt niet stilgezeten! Nu even wel, want ik voel het toch wel :-)

Maar wat is er onder andere gebeurd?
Ik ben maandag lavendel gaan uitgraven. Ik was bij hen terecht gekomen door een advertentie van irissen te komen uithalen. Het weer zat deze keer echt niet mee, want heb 3uur lang in de regen geploeterd :-/
Had wel een auto en aanhangwagen vol planten, wat al veel leek, en dan staat die tuin daar nog vol...Heb enkel de hoek hiervoor voor het grootste deel uitgedaan.


Door het slechte weer hebben de planten een nachtje moeten doorbrengen in de auto, wel voor verluchting gezorgd. En de dag nadien heb ik ze er wel uitgehaald, ook nog in de regen, maar anders gingen ze in de auto kapot gaan, en dat risico wou ik niet nemen... had er moeite genoeg voor gedaan!

Dus de dag daarna ben ik aan de slag gegaan met planten!
De rand van de lager gelegen vijver heb ik afgewerkt met 8 meter van de grotere stukken lavendel.
En dan heb ik onderverdelingen gemaakt van de moestuin bedden, en op de kop daarvan staat dan een haagje lavendel, alles samen een kleine 7 meter.
De overschot staat voor het hek aan de straatkant, nog zo'n 10 meter!


De stenen ertussen duiden voorlopig nog de paadjes aan die tussen de bedden lopen. Die worden bedekt met schors die in de blauwe ton ligt te wachten.
In totaal had ik nog 15 zakken goede aarde gekregen, en die heb ik netjes verspreid over de bedden, om de kwaliteit al wat op te krikken :-) Ook de as vanuit de kachel (die we door het slechte weer al aan hadden in volle zomer) heb ik er in een dun laagje over gestrooid.


Volgende week denk ik de lavendel al wat bij te snoeien, de bloei is afgelopen en dan kan die in het najaar al wat dikker uitgroeien.
Dan hoop ik ook nog meer omgeploegd te hebben en dat ik stilaan zicht krijg om de paadjes aan te leggen... hebben nog een hoop stenen liggen om daarvoor te gebruiken...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten