vrijdag 8 augustus 2014

wat voorafging...

Wat voorafging... al heel veel :-)


Zo'n 2 jaar geleden kocht m'n vriend een huis, op zich niets bijzonders, maar het was een groot verlaten huis, overwoekerd en letterlijk verzopen door de natuur. Binnen was alles nat en stuk gegaan en de tuin leek wel uit het verhaal van Doornroosje te komen, alles overgroeid, dichtgegroeid... wachtend op de prins om er weer leven in te brengen.
Die prins kwam dus ook, mijn vriend :-) Hij heeft er iets prachtigs van gemaakt! Het is nog lang niet klaar... en ja, zoals dat meestal gaat, onvoldoende budget.

Vermits ik graag tuinier, en veel te lang in een grote stad had gewoond met een klein tuintje waar ik wel mijn "paradijsje" had gemaakt, was het bij mij al lang aan het kriebelen om weer iets moois van de tuin te kunnen maken. Maar ja, geen budget... We waren al een tijdje met tomaten, kruiden en andere groente-experimenten aan het goochelen in potten op terras, maar ik wou een echte moestuin en veel bloemen, overal!

Eindelijk kreeg ik toestemming om iets te doen met de voortuin... en daar begint het verhaal...


in den beginne zag de voortuin er zo uit... 
(over de achterkant nog niet gesproken :-) )


aan de voordeur was geen doorkomen meer aan, de buxushaag was volledig dichtgegroeid.

en ergens ligt ook nog een vijvertje...
woeker-slinger-planten overal!



en toen begon de eerste schoonmaak...



  na 2 jaar is de buxus na een heel zware snoeibeurt weer mooi groen, dat was toch even bang afwachten of die weer goed kwamen...

 nog wat zand dat weggewerkt moet worden

en daar kwam dan de vijver tevoorschijn!



na 2 jaar is het nog steeds vechten tegen onkruid en woekerplanten, die geven niet zo snel op :-)
Maar de voortuin heeft al "vorm" gekregen... 


en nu aan het werk voor de moestuin en bloemenveldje zonder budget!
Wat is mijn plan? Dat lees je de volgende keer...








Geen opmerkingen:

Een reactie posten