donderdag 15 januari 2015

grondwitlof maakt het verschil!

Ik moet dit toch ook even meedelen...
Met oudjaar kregen we van een vriendin wel een heel origineel cadeau :-) namelijk een kistje grondwitlof! Ik vond het echt geweldig en de verpakking enzo ziet er heel mooi en verzorgd uit, mijn complimenten aan de kweker :-) Op deze manier is het eigenlijk ook leuk om cadeau te geven.


Wij eten wel veel witlof en hebben het er onlangs nog over gehad dat we bij een kweker eens grondwitlof moeten gaan halen, om het verschil te proeven en de natuurlijke voeding en diens kweker te ondersteunen. We willen ook voor kwaliteit gaan... Maar het is er dus nog niet van gekomen, ook al rijden we elke week langs een huis waar een bordje buiten staat met "grondwitlof te koop"... schandalig van ons...


Nu hebben we al meer dan de helft van de witlof op, het was een hoop maar het heeft al gesmaakt! Echt ongelooflijk lekker!! Ook de dochter van 6, een fervente witlofeter, was verkocht :-)

En een foto van de binnenkant wou ik jullie ook niet onthouden... ik sneed het open en zag perfectie, er is amper een hard middenstukje te vinden en de blaadjes liggen zo dicht tegen elkaar, elk een beetje groter... echt, ik vond het zo mooi om te zien :-) Ze hebben ook zo'n fluweelachtige look, anders dan de gewone witlof uit de winkel. Ze zien er ook zo als kleine dikzakjes uit, die elk moment kunnen ontploffen ofzo, ge snapt wel, zo compact en vol.
En dan de smaak... zo lekker! Dat ik al die jaren die waterachtige witlof heb gegeten... shame on me. Deze heeft SMAAK, echte volle smaak :-) Niet zo straf bitter en waterachtig.


Dus aan de schenker, wiens schoonbroer de kweker (uit Kortenberg zag ik op etiketje) blijkt te zijn... een dikke merci! En nu wil ik enkel nog grondwitlof!!
Dus aan iedereen die dat nog niet heeft geprobeerd, ga eens bij een "boer" grondwitlof halen!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten