donderdag 8 januari 2015

een goede buur is beter dan een verre vriend...

Een goede buur is beter dan een verre vriend... dat heb ik toch ook al kunnen ervaren de laatste tijd.

Enkele jaren geleden ben ik bij m'n vriend gaan wonen. Vermits het een eind van mijn vorige thuis en vrienden is, merk je dat vriendschappen moeilijk te onderhouden zijn op grotere afstand.
Ook de omgeving waarin ik terecht kwam, was erg verschillend dan wat ik gewoon ben...ik begon het nogal "stillekes" te vinden hier :-)

Nu hebben we ook wel een buurtcomité, een aanspreekpunt voor de buurt, en dat bracht me op een idee...
Wat als we een gesloten groep maken op facebook bijvoorbeeld, om met de buren gemakkelijker contact te leggen... om elkaar te helpen waar nodig, om iets te organiseren, iets weg te geven of te vragen, ideeën in de groep te gooien, om eventueel problemen in de wijk op te lossen en noem maar op!

In de herfst was het dan een feit, er werd een flyer in de bussen gestoken en de buurt kon zich op de facebook pagina aansluiten. Het buurtcomité was eerder afwachtend, maar bij de bewoners werd het idee al goed onthaald :-) Ook nieuwe bewoners die op deze manier hopen om meer in contact te komen met andere bewoners. 

Het opzet is alvast gelukt voor mijn part :-) Elke week komen er leden bij (die ikzelf dan toevoeg door adres te controleren); er is privacy binnen de wijk omdat enkel bewoners toegelaten zijn, en dat is erg belangrijk! En dat wordt ook erg gewaardeerd. Er is ook overleg met het comité, zij organiseren ook dingen voor de buurt, en op deze manier hopen we dus meer interactie te verkrijgen en de buurt weer levendig te maken... want blijkbaar is er wel nood aan.

Wij hopen dus alvast vele goede buren te krijgen :-) en ik heb er een goed gevoel bij eerlijk gezegd, als het weer beter wordt, zullen mensen zeker met elkaar gaan afspreken enzovoort...

Een idee dat het proberen waard is!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten