maandag 1 december 2014

regenboogsalade met forel

Soms vind ik het al moeilijk om een geschikte "naam" te geven aan onze salades... een kleurrijke is al gepasseerd, maar ze zijn dat meestal. Ons eten ziet er zoveel kleurrijker uit dan vroeger, je werkt er soms zelfs naar :-) want dat maakt het feestelijk om het op te eten!
Deze is dan de regenboogsalade geworden :-)
Het was weer fijn om nog wat dingen uit de groentetuin te kunnen plukken en direct te gebruiken in je eten.

Eigenlijk was het al redelijk laat op de avond, niet veel zin om met eten bezig te zijn en een ongezonde drang om frieten te gaan halen... maar ik zei, "nee, ik heb nog genoeg in huis om iets gevarieerd te maken" en voor we het wisten stond ik buiten radijsjes uit de grond te trekken en alles wat we maar konden vinden in de ijskast in stukjes te snijden en te dresseren... En we waren trots en blij met onze gezonde overwinning :-) 
Stiekem had m'n vriend er nog wat paardenbloem bladeren ingedaan, en ik heb het zelfs niet meer geproefd... dus bewijs dat je echt went aan de smaak (want ik kreeg dat in het begin echt niet binnen :-) )

Wat hebben we gebruikt?

tomaatjes uit de tuin (kleine italiaanse en banaantomaatjes)
radijsjes uit de tuin
babyspinazie uit de tuin
peterselie uit de tuin
paardenbloem blaadjes van op straat :-) gelukkig een rustige...
witlof
andijvie
kaki (heel rijpe nemen)
rode bietjes geraspt
schapenkaas
gerookte forel
olijfolie
balsamico siroop
chia zaad
peper
fleur de sel
afgewerkt met een viooltje...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten