dinsdag 17 maart 2015

butternut pompoen in een heerlijke salade!

Telkens als we aan het eten beginnen, gaat dat in mijn hoofd allemaal werken... die creativiteit... wat gaan we nu weer eens bij elkaar smijten :-)

Een butternut pompoen vind ik lekker zacht van smaak, en kan bv als vervanging van zoete aardappel gebruikt worden... dus deze salade kan je evengoed met die zoete aardappel maken buiten pompoen seizoen.

En ja, ik ben eens gek geweest om ook pompoenpitten te pellen (van een ronde oranje pompoen). Heb die pitten eerst een 20 tal minuten op 100 graden in de oven laten drogen, en dan met een mesjes moet je tussen de harde pel en de zachte pit geraken en die opensnijden... ge moet er alleszins uw eigen handigheid in vinden en geduld hebben... luister op die moment misschien naar wat interessante you tube filmpjes (interviews bv) om nog het gevoel te hebben dat die tijd niet helemaal verloren was :-)
MAAR ook al duurt het lang, ze zijn zooooo lekker! Veel lekkerder dan die van de winkel! Dus ik heb het er soms wel voor over...


Wat zit er in deze salade?

butternut gebakken in de pan in olijfolie, gekruid met beetje komijn en kurkuma bv
witlof gesneden
komkommer
walnoten in stukjes
vijgen
waterkers
feta kaas
pompoenpitten
eventueel kan je er muntblaadjes bij doen (ik had ze bij de pompoen in de pan gedaan, maar dan is de smaak verloren gegaan, dus beter daarna over het geheel doen)
en daar mag een beetje fleur de sel over en klaar!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten