woensdag 24 september 2014

taart met brocoli en walnoten

Naar aanleiding van de vele noten die ik was gaan rapen, kwam er iemand anders met een receptje af die ze zelf ook nog ging maken deze week... Ik heb het dadelijk uitgetest op mijn manier natuurlijk :-)

Het is dus geworden; taart met brocoli en walnoten. Ik heb er trouwens haar verse rozemarijn bijgevoegd :-) heerlijk!
Op de foto zie je dat de taart al bijna op is... was al te laat voor de foto :-)


Er werd aangeraden om pizzadeeg te gebruiken aangezien dat minder vet zou zijn dan bladerdeeg. Dus dat hebben we dan ook gekocht. De rol even laten rusten alvorens open te rollen!

De brocoli eventjes gestoomd (maar vroeger deed ik die er rauw in)
Dan heb ik redelijk veel verse walnoten toegevoegd, ruw gehakt
Ik heb als kaas feta gebruikt deze keer, die smaakt lekker af.
Dan verse rozemarijn toegevoegd
Het geheel overgoten met 4 eieren. Heb er deze keer geen melk of room bijgedaan, maar als ik iets zou toevoegen, is het sojaroom.
Het geheel 25 minuten in voorverwarmde oven van 180 graden.

Meer moest dat niet zijn! Geen bouillonblokjes etc... gewoon de pure smaak!
Daar hou ik het meeste van :-) En de pizzadeeg viel ook goed mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten