dinsdag 9 september 2014

onze eerste lading groenten kan er nog in!

Voila, net op tijd om de eerste lading groenten nog in de moestuin te zetten... De laatste lading van het seizoen weliswaar, maar wel de première van mijn moestuin :-)
Omdat er niet zoveel tijd was om te zoeken naar zaden van andere mensen, om die te ruilen of te kopen, ben ik naar een tuincentrum geweest waar ze gewoon het goeie spul verkopen aan een democratisch prijsje (Van Emelen in Rillaar)
Ze hadden daar nog kleine planten van venkel, brocoli, boerenkool, spruiten, selder, peterselie, bloemkool en krulandijvie... dus die heb ik gekocht, kwestie van al stevige dingen te hebben en niet van zaad te moeten beginnen deze tijd van het jaar.
Ze hadden ook nog pakjes zaden aan een mooi prijsje, dus winterspinazie, raapstelen, winterpostelein en radijsjes zijn nu ook de grond in gegaan :-)

En ik vond nog leuke werkhandschoenen voor kinderen, om mee te helpen in de tuin, dus die moesten zeker mee! Hier thuis was er dan ook eentje laaiend enthousiast, zeker omdat ze dan ook nog mooi roze waren :-) Ze stond er sjiek mee!
Kleine viooltjes mochten de boel nog wat komen opvrolijken... je kan ze ook in de keuken verwerken om je bord wat extra flair te geven :-)


En zo staat de tuin er nu bij... veel geplant en gezaaid! Nu de slakken enz weghouden en dan kunnen we hopelijk beginnen met smullen dit najaar.

Wanneer de paadjes aangelegd worden weet ik nog niet, maar het zal er wel mooier uitzien dan nu alleszins... maar het begin is gemaakt :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten