vrijdag 29 augustus 2014

uien tegen insectenbeten

Jaren geleden had ik voor het eerst enkele insectenbeten die serieus opgezwollen waren. Ik kocht een zalfje en deed het op de geïnfecteerde huid. De dag erna was het nog dubbel zo erg geworden! Dat was natuurlijk niet mijn verhoopte resultaat... ik dus op zoek naar een alternatief. Snuffelde in mijn alternatieve geneeskunde boek en vond een zeer simpele remedie... UIEN!
En ja, dat werkte FANTASTISCH :-) !

Hoe ga ik te werk? 
Men neme een schijfje ui (in dit geval 2 want ik heb 2 opgezwollen insectenbeten)
Plastiek folie om af te dekken
Als het niet te groot is kan je het kleven met stevige tape en anders met windel inwikkelen
... en een nachtje mee slapen...

Dit is het geassembleerde resultaat... en de ochtend daarna was de zwelling, het rood en de jeuk WEG!
Afhankelijk van de grootte van de infectie, nog een keertje herhalen de volgende nacht.

Maar dit werkt voor mij zoveel beter dan al die gefabriceerde zalfjes :-)
Heb jij gezonde natuurlijke alternatieven voor het behandelen van insectenbeten? Laat je reactie dan zeker achter :-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten