vrijdag 22 augustus 2014

het ganse jaar door sparen...

Een tip voor als je in het voorjaar wil beginnen zaaien... het ganse jaar door spaar ik de kartonnetjes van wc rolletjes en keukenrollen :-) Want die zijn uitstekend om te gebruiken als eerste 'potje' om in te zaaien! 
Ik vul elk rolletje met potgrond en een zaadje van eender welke groente...
Dan zet ik die allemaal naast elkaar in een grote plastieken bak... 

Het is wel zo dat ze met water geven, een beetje wak worden, (dus niet overdrijven). Maar het voordeel is wel dat je het kartonnetje mee kan planten als de plant wordt uitgeplant! Dan beschadig je geen wortels en en het kartonnetje verteert in de grond.

Vermits ik veeeeel wil zaaien, heb ik ook veeeeel kartonnetjes nodig :-)
Een alternatief is plastiek flessen doorknippen en gebruiken als potje, maar die flessen kan je natuurlijk niet mee planten... het kan vanzelfsprekend wel beter tegen water :-)... aan u de keuze!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten