donderdag 14 mei 2015

rauwe bloemkool en scampi

Ik ben kei fier op mijn eigen gekweekte bloemkolen! Voor het eerst in m'n leven, vorige zomer geplant en dan laten overwinteren, niet wetende of er nog iets van een bloemkool uit zou groeien...
Maar ja, het is gelukt en nu gaan ze snel, dus we gaan momenteel regelmatig bloemkool op het menu hebben :-)
En hij is zo mooi en groot, en niet door slakken opgegeten... wow, ik ben een tevreden mens.


Vermits we graag veel rauw eten, en ik er nu dus een maaltijd van wilde bereiden en geen bloemkool in dipsaus, wilde ik een beetje experimenteren met rauwe bloemkool in een gerecht verwerkt.

En ja, het viel goed mee. Ik heb het wel met iets warms gecombineerd.


Wij kijken meestal gewoon wat we in de koelkast enz vinden, en dan kluts ik wat samen... een beetje creatief zijn :-)
We hadden nog postelein, dus die liggen onderaan
Dan bloemkool in groffe stukken gehakt erover
Scampi en oesterzwammetjes gebakken en gekruid met kurkuma en komijn (je kan ook een kerrie nemen bv); die gaan er ook weer over.
een tomaat in stukken
verse peterselie en citroenmelisse (vind ik zo lekker in gerechten!)
walnoten
En afwerken met parmesan en fleur de sel.
(Je kan het gerecht natuurlijk ook nog pittiger maken met je kruiden)

Smakelijk!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten